عبور از آتش

تونی رابینز بیش از ۲۵ سال عمر خود را برای یافتن پاسخ در مورد سوالات “چه چیزی رفتار انسان را شکل می دهد؟” و “چگونه می تواند تغییر پایدار در خود و دیگران ایجاد کند” اختصاص داده است.

او یک رهبر جهانی است، سخنران انگیزشی و یکی از تاثیر گذار ترین افراد در صنعت توسعه شخصی امروز است.

از طریق تحقیقاتی که او انجام داده است، و نیز تعامل او با ۵۰ میلیون نفر از ۸۰ کشور، او با استراتژی های باور نکردنی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن توانایی های ما به عنوان انسان، دست یافته است.

به خاطر تمام موارد ذکر شده، تصمیم گرفتم ۴ روز در لندن صرف کنم تا از او بپرسم چگونه می توانم زندگی خود را بهبود بخشم و به دیگران کمک کنم تا زندگی خود را بهبود ببخشند.

با ۷۰۰۰ نفر از ۴۱ کشور مختلف، این بزرگترین و یکی از مهم ترین دوره های آموزشی در زندگی من بود.

چیزهای زیادی که از تونی آموخته ام، اما من می خواهم با شما یکی از مهم ترین درس های موفقیت در زندگی را به اشتراک بگذارم، که از تجربه دیوار اتش(عبور از آتش)من آموخته ام.

۶ مرحله از امکان غیر ممکن – تجربه دیوار آتش

وقتی اولین بار شنیدم که ما باید از یک زغال سنگ گرم بین ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ درجه فارنهایت عبور کنیم، اولین فکر من این بود: “هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد. این غیر ممکن است!”

اگرچه من سعی کردم خودم را متقاعد کنم که آن را ایمن بود، هزاران نفر دیگر آن را قبل از من انجام داده بودند، من هنوز آن صداهای کوچک را در سرم داشتم که به من یادآوری همه چیزهایی بود که می توانستم اشتباه کنم. من نمی توانستم افکارم را نادیده بگیرم، “اگر من خودم را سوزانده باشم،” “چگونه می توانم به دیگران بگویم که پاهای خود را سوزانده ام و در همان زمان پول زیادی برای آن تجربه کردم؟”، “این نیز داغ است، ممکن است سوخته نباشد! ”

اما زمانی که من تونی را گوش می دادم چون او را آماده می کرد تا در گوشه های داغ راه برود، چیزی بود که او گفت که من به ذهنیت من کاملا منتقل شده است . در آن لحظه متوجه شدم که قطعا این کار را می کنم.

تونی با ما چگونه مردم موفق را انجام دادند. افراد موفق در مورد سوزاندن خود فکر نمی کنند، در مورد چیزهایی که می توانند اشتباه کنند و یا چگونه آنها موفق به انجام آن. آنها فقط بر سودشان تأثیر میگذارند، زمانی که آنها را به طرف دیگر (احساس لذت و جشن) میبرند.

از آن لحظه، فورا تمرکز خود را از راه رفتن در زغال سنگ داغ به نفع من پس از تکمیل کار (احساس رضایت به دلیل من انجام شد).

مردم موفق در مورد آنچه آنها می خواهند فکر می کنند، در حالی که دیگران بر ترس آنها تمرکز می کنند!

همه ما از ترس می ترسیم، اما آنچه شما با آن ترس ها انجام می دهید این تفاوت را ایجاد می کند. اگر ما بر ترس های ما تمرکز کنیم، هیچ جایی نخواهیم رسید با این حال، اگر ما بر آنچه که می خواهیم متمرکز شویم، می توانیم هر جایی را بگیریم!

با توجه به این، به اندازه کافی شجاعت بودم که بر روی تخت زغال سنگ داغ بسوزم، و من بدون هیچ گونه ضعفی از سوختن یا آسیب زدن به پاهایم موفق شدم.

هزاران نفر آن را هر ساله با تونی، از جمله مشهور مانند اپرا، انجام می دهند، اما هنوز هم بسیاری از مردم فکر می کنند که غیرممکن است … تا زمانی که واقعا این کار را انجام دهند!

چیزی که فورا به نظر غیرممکن تبدیل شد تنها با ۶ مرحله بیش از این زغال سنگ داغ بی اهمیت بود.

آیا ما با تمام مشکلات زندگی خودمان همگام نیستیم؟ ما را درام می کنیم، ما اغراق می کنیم و شکایت می کنیم تا زمانی که نهایتا این کار را انجام دهیم و ناگهان به نظر می رسد بسیار آسان است.

تا زمانی که انجام نشود، همیشه غیرممکن به نظر می رسد. – نلسون ماندلا

شاید شما فکر کنید که غیر ممکن است وزن کم، کسب و کار خود را شروع کنید یا درآمد بیشتری کسب کنید، با این واقعیت که میلیون ها نفر دیگر آن را انجام داده اند. آیا داستان آنها واقعا متفاوت است یا فقط شجاعت به دست آوردن اولین قدم را دارند؟

یک سفر هزار مایل با یک قدم شروع می شود.

اما مراقب باشید، زیرا برای موفقیت هر هدف، باید از قوانین خاصی پیروی کنید.

تونی به ما ۲ قاعده ساده برای چگونگی موفقیت دیوار آتش گفت :

  1. هنگامی که اولین گام را می گیرید، متوقف نشوید. شما باید حرکت رو به جلو را ادامه دهید، در غیر اینصورت سوخته خواهید شد.
  2. اگر نمیخواهید سوختگی کنید، خیلی فشار نیاورید و یا اجرا نکنید.

من فکر می کنم که ما می توانیم به دنبال این قوانین در تلاش برای دستیابی به هر هدف. هنگامی که شروع میکنید، متوقف نکنید! شما باید به جلو حرکت کنیدتمرکز بر هدف خود را، نه در مشکلات!

در عین حال، بیش از حد فشار نیاورید، عجله نکنید و یا ترس. بهترین راه برای انجام آن پیدا کنید و تا انتهای آن را ادامه دهید.

تجربه فایروال من همیشه یک یادآوری برای من خواهد بود که تنها محدودیت هایی وجود دارد که ما در ذهن ما قرار می دهیم. نگرش های ذهنی ما تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد می کند.

اگر تصمیم به انجام کاری جدید در زندگی خود دارید یا اگر می خواهید برای رسیدن به هدف بزرگ، آن را بسیار احتمال دارد که شما صدای کمی را در سر خود داشته باشید که به شما ثابت می کند که چقدر سخت است، چه چیزی می تواند نادرست باشد، چرا نباید ‘ آن را انجام دهید اگر به آن صداها گوش کنید، می توانید به راحتی آن را کنار بگذارید و کاری انجام ندهید.

به یاد داشته باشید: مردم موفق در مورد آنچه می خواهند، فکر می کنند، در حالی که دیگران بر ترس آنها تمرکز می کنند!

مردم موفق قبل از اینکه حتی شروع به موفقیت در ذهن خود بکنند، موفقیت را به تصویر می کوبند و آنها بر روی مزایایی که در انتظار آنها هستند، تمرکز می کنند. آنها بر روی آنچه که می خواهند به جای موانع در مسیر تمرکز می کنند!

همه چیز شما می خواهید در طرف دیگر ترس است. – جک کانفیلد

به یاد داشته باشید این داستان در مورد راه رفتن در آتش. اگر میخواهید موفقیت را درنظر بگیرید، در مورد ترس خود فکر نکنید، به جای اینکه خودتان را بدون «سوزاندن» در کنار زباله های داغ بگذرانید، تعیین کنید که چه تعداد گام لازم را برای رسیدن به طرف دیگر تعیین کنید و هنگامی که آنجا هستید، جشن گرفتن!توانجامش دادی!

فراموش نکنید: “تا زمانی که این کار انجام نشود، همیشه غیر ممکن می شود.”

فریبندگی با آنتونی رابینز به من آموخت که چگونه می توانیم از غیر ممکن به توانایی برویم و تفاوت بین موفقیت و شکست در زندگی بستگی به انتخاب ما دارد، چه اینکه ما بر ترس هایمان تمرکز کنیم یا آنچه واقعا می خواهیم تمرکز کنیم .

برای دستیابی به موفقیت در زندگی، این فرمول ۶ مرحله است که باید دنبال کنید:

  1. تجسم کردن خود را با موفقیت انجام دهید (از لحاظ ذهنی آماده و قوی باشید)
  2. تمرکز بر سود شما هنگامی که شما موفق می شوید (آنچه در آن است برای شما)
  3. قبل از اینکه حتی شروع کنید، تمام مراحل را که لازم دارید انجام دهید ( برنامه ریزی استراتژیک )
  4. برای مشاوره از افرادی که قبلا آن را با موفقیت انجام داده اید، از آنها درخواست کنید (دنبال فرمول آزمایش شده ای که کار می کند).
  5. هنگامی که اولین قدم را می گیرید، حرکت را ادامه دهید ! توقف نکنید و یا عجله نکنید! (گام اول سخت ترین است، اما هنگامی که این کار را انجام می دهید، حرکت خود را ادامه دهید تا به پایان برسید)
  6. هنگامی که شما به پایان رسید، جشن ( پاداش خود را برای موفقیت)!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.