تاکیدات مثبت کار میکنند

تاکیدات مثبت

ایا انها کار میکنند؟

چطور به روش صحیح از انها استفاده کنیم؟


تاکیدات بسیار ساده روشن و مستقیم هستند که ما به خودمان میگوییم تا به خواستهایمان در زمینه های مختلف زندگی برسیم بیشتر مردم نمیدانند که چگونه از انها استفاده کنند یا اینکه چطور ان را به روش صحیح بکار ببرند.

 

علاوه بر این انها روی باورهایی که میخواهیم تغییر بدهیم تمرکز میکنند در این مطلب من عمیقا درمورد اشتباهات رایج افراد توضیح میدهم و اینکه چطور از یک راه بهتر و موثرتر ناخوداگاه خود را از ایده های مثبت برنامه ریزی کنید.

زمانی که ما با صدای بلند تاکیدات مثبت را میگوییم یا در ذهنمان به انها فکر میکنیم انها به ناخوداگاه ما نفوذ نمیکنند بلکه انها در خوداگاه ما باقی میمانند و روند جایگزینی انها با باورهای قدمی بسیار طول میکشد گاهی اوقات ماه ها وسالها و گاهی هم هرگز به ناخوداگاه نمیرسند.

چرا زمان میبرد ؟چرا مغز ما نمیتواند به طور مستقیم ناخوداگاه را تغییر دهد؟ زیرا ذهن خوداگاه ما با استفاده از تجربیات ،عقل و احساسات تصمیم میگرید که چه چیز واقعی است چه چیزی نیست چه چیزی درست است چه چیزی غلط و ایا متناسب ما است یا نه؟

ما اطلاعاتی را جذب میکنیم که باورهای ما را حمایت کند و اگر ما تاکیداتی را فکر کنیم یا بگوییم که سراسر با زندگی واقعی ما تفاوت دارد خوداگاه ما ان را رد میکنید و اجازه نفود به ناخوداگاه را نمیدهد.

 

اگر تاکیدات به ما کمکی نمیکنند پس چرا ما به خودمان زحمت بدهیم و از انها استفاده کنیم؟

 

  1. انها هنوز در برخی مواقع زندگیمان تاثیراتی میگذارند که گاهی اوقات مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند موجب یک تغییر واقعی در زندگیمان شوند ( و ما باید یاد بگیریم چگونه – ادامه مطلب )

  2. هر فردی دارای یک مقاومت مختلفی در زمینه های مختلف است.

  3. همه باورهای یک مقاومت یکسان را ندارند.

ما در بالا ذکر کردیم تمرکز بر روی نتیجه زمانی که با باور ما متناقض است بی نتیجه است .چرا این چنین است؟

به عنوان مثال فرض کنید یک مرد علاقه دارد وزنش را کم کند چرا که بیشتر عمر خود را هم اضافه وزن داشته است و او دقیقا میداند چه چیز باید بخورند و چه چیز نخورد تا بتواند تغییری ایجاد کند او میداند نیاز به ورزش کردن مداوم و منظم دارد و میداند که باید فعال تر باشد .

بنابراین اگاها او در معرض این اطلاعات نیست حتی اگر انها با باورهایش تناقض داشته باشد چرا که اطلاعات برای یک زندگی سالم در همه جا وجود دارد در مجلات، اگهی های بازرگانی ، رادیو ، صحبت های مردم ، صحبت های دوستان، و هر جای دیگر

او واقعا میخواهد یک تغییری را در زندگیش ایجاد کند و او با استفاده از تاکیدات مثبت روزانه شروع میکند و روی نتیجه تمرکز میکند تاکیدات مثبت مثل من خوب هستم ، من ظاهرا خوب به نظر میرسم و غیره….

تاکیداتی که روی نتیجه تمرکز میکند ما را به نتیجه نمیرساند پس روی چه چیزی شما باید تمرکز کنید؟ تمرکز باید روی چیزی باشد که شما ان را درک میکنید باشد تا شما را به ان موضوعی که میخواهید تغییر دهید برساند.

باورهای محدود کننده ای که ممکن است در ناخوداگاهش داشته باشد:

  1. من تمام عمرم اضافه وزن داشته ام چرا باید بخواهم در حال حاظر تغییری ایجاد کنم؟

  2. من قبلا تلاش کرده ام و شکست خورده ام من یک شکست خورده هستم.

او اگاهانه میخواهد اضافه وزنش را تغییر دهد اما ناخوداگاه او مسدود است و این بسیار مهم است که باورهای محدود کننده مان را بشناسیم .

تمرکز تاکیدات باید در مورد تغییر باورهای محدود کننده و توانمند گردن انها باشد به عنوان مثال اگر ما برای کاهش وزن این باور را که من یک ادم شکست خورده هستم را داریم بجای ایستادن روبروی اینه و گفتن اینکه من لاغر هستم باید بگوید من به طور پیوسته با کاهش وزنم سازگار هستم یا اینکه من در حال لاغر شدن هستم ،من موفق میشودم وزنم را کاهش دهم.

برای ایجاد تاکیدات شما باید نقاط ضعف خود را بشناسید که چه چیز شما را متوقف میکند و باورهای محدود کننده خود را از ایجاد موانع بدانید.گاهی اوقات شما یک باور محدود کننده در مورد یک موضع خاص دارید و گاهی اوقات شما فکرهای مختلف محدود کننده ای دارید شما چطور میتوانید بگویید چه نوع باور محدود کننده ای دارید؟

پایخ بسیار اسان است : مقاومت خود را بررسی کنید زمانی که شما برای تغییر باور محدود کننده گزینه ای را مطرح میکنید مقاومت خود را نشان میدهد.

 

خوب پس ما الان میدانیم که باید روی تغییر باورهای محدود کننده

تمرکز کنیم نه روی نتیجه_

چطور تاکیدات را فرموله کنیم؟

چطور انها را با کلمات بسازیم؟

به منظور ایجاد تاکیدات مثبت و موثر

شما باید چند قانون را دنبال کنید

۱- تاکیدات باید همیشه به صورت مثبت ایجاد شوند و از کلمات منفی مانند نه ، نمیشه ، نمیخواهم ، ندارم، درست نشوند چرا که مغز انها را به رسمیت نمیشناسد اگر شما بگویید من دیگر شکست نمیخورم شما دو اشتباه بسیار بزرگ را ایجاد کرده اید یکی از کلمه نمیخورم و دیگری شکست این دو معنی منفی میدهند و به تاکیدات اسیب میزنند.

۲- تاکدات باید شخصی باشد و برای شما اجرا شود مثل: من هر روز که میگذرد موفق و موفق تر میشوم ، جهان برای زندگی من پر از فراوانی است ،معاشرت با افراد دیگر برای من لذت بخش است ،من در کنار مردم احساس سرگرمی میکنم.

۳- از جملات زمان حال استفاده کنید : برای ایجاد تنغییرات در اینده شما میتوانید بگویید بیشتر و بیشتر ، هر روز و هر روز ،لحظه به لحظه.

۴- کلماتی که استفاده میکنید احساس مثبت را ایجاد کنند زیرا احساسات چرخ های تاکیدات هستند .کلماتی که احساس دارند روح تاکیدات هستند چرا که کلماتی که احساس بهتری را در شما ایجاد کند کل روند قانون جاذبه و تغییرات ذهن را تحریک میکند .گفتن کلمات خالی از احساسات مانند گفتن چیزی بدون مفهوم است به عنوان مثال باید اینطور از تاکیدات استفاده کنید: بودن در یک محیط اجتماعی برای من سرگرم کننده است ، من از اینکه شغلم را دوست دارم احساس خوشبختی میکنم ، کاهش وزن برای من یک تجربه فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.