بهترین راهنمای ساخت دفترچه شکرگزاری روزانه

در ابتدای این مقاله لازم است از شما بپرسیم که درباره فواید شکرگزاری روزانه تا چه حد اطلاعات دارید؟ در واقع شکرگزاری، عمل فوق‌العاده پسندیده‌ای است که باعث افزایش ارتعاش و فرکانس ذهنی شما می‌شود و سرعت جذب خواسته‌های شما را افزایش می‌دهد؛ به همین جهت اکثر روان‌شناس‌ها توصیه می‌کنند که افراد با داشتن یک دفترچه شکرگزاری، به طور روزانه بابت اتفاقات مثبت و دارایی‌های خود از خداوند شکرگزاری کنند و تک‌تک موارد شکرگزاری خود را در داخل دفترچه ثبت کنند.

با انجام این عمل، به‌مرور دید افراد نسبت به زندگی مثبت می‌شود و این روش یکی از بهترین شیوه‌ها برای درمان افسردگی افراد به‌حساب می‌آید. داشتن دفتر شکرگزاری می‌تواند شما را در این امر یاری کند. برای آگاهی بیشتر دررابطه‌با چگونگی ساخت این دفترچه جادویی، می‌توانید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید؛ زیرا در ادامه می‌خواهیم روش صحیح ساخت این دفتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش درست کردن دفترچه شکرگزاری
آموزش درست کردن دفتر شکرگزاری

دفتر شکرگزاری چگونه دفتری است؟

اگر بسیار کنجکاو شده‌اید که دفترچه شکرگزاری چگونه دفتری است، در پاسخ باید به شما بگوییم که این دفترچه در واقع یک دفتر ساده است که شما تمرینات شکرگزاری را به طور روزانه در آن ثبت می‌کنید و برای داشتن آن، تنها به یک دفتر معمولی نیاز دارید تا بتوانید تمام داده‌ها و نعمت‌های خداوند را در آن ثبت کنید و دیدتان به زندگی مثبت شود.

به‌طورکلی این دفترچه معمولاً برای افرادی که قصد دارند تا چله شکرگزاری را اجرا کنند، بسیار کاربردی است. با استفاده از این دفترچه، افراد می‌توانند به مدت ۴۰ روز، تمام خواسته‌ها، نعمت‌ها و نکات مثبت زندگی خود را که بابت آن شکرگزار هستند، در داخل این دفتر ثبت کنند. مهم‌ترین فایده استفاده از این دفترچه این است که افراد با ثبت جملات شکرگزاری به طور روزانه، به کائنات، ارتعاش مثبت و بسیار قوی ارسال می‌کنند و به طور کامل افسردگی و انرژی‌های منفی از آن‌ها دور می‌شود.

با این شیوه افراد می‌توانند سریعتر به خواسته‌ها و اهداف خود دست یابند. در واقع با نوشتن خواسته‌ها و نعمت‌ها در داخل این دفترچه، توجه افراد به سمت نکات مثبت زندگی‌شان جذب می‌شود که بادقت و تمرکز بر روی نکات مثبت و شکرگزاری مداوم، طبیعتاً خواسته‌ها با سرعت نجومی برای افراد برآورده می‌شوند.

یک تعریف کلی درباره دفترچه شکرگزاری
یک تعریف کلی درباره دفترچه شکرگزاری

آموزش روش صحیح ساخت دفترچه شکرگزاری

در این بخش از مقاله قصد داریم تا بهترین روش برای ساخت یک دفترچه شکرگزاری را به شما معرفی کنیم تا به‌راحتی بتوانید با داشتن این دفترچه، به طور روزانه شکرگزاری‌های خود را ثبت کنید و قدم‌به‌قدم به خواسته‌های خود نزدیک‌تر شوید. در گام اول، شما برای ساخت این دفترچه باید یک دفتر مناسب یا یک دفترچه ساده اما بسیار شیک و جذاب را انتخاب کنید.

بهتر است تا دفتر مدنظر شما، از لحاظ شکل ظاهری به دل شما بنشیند تا نسبت به آن حس خوبی داشته باشید و با علاقه زیاد، هر روز شکرگزاری روزانه‌ را انجام دهید. پس از انتخاب دفتر موردنظر، باید تمام ورق‌های این دفتر را به طور روزانه تاریخ‌گذاری کنید و نیز روزهای هفته را بر روی هر ورق بنویسید تا هر ورق به یک روز خاص اختصاص داشته باشد و برای همان روز، شکرگزاری‌ها را کامل و دقیق انجام دهید و بابت اتفاقات مثبتی که در آن روز برای شما پیش آمده است، خدا را شاکر باشید.

بهتر است بخشی از دفترچه شکرگزاری‌تان را برای نوشتن لیست نعمت‌هایی که بابت آن‌ها شکرگزار هستید مشخص کنید. در بخش دیگری از دفتر مشخص کنید که خواسته‌های قلبی و مادی شما چه چیزهایی هستند و بابت این خواسته‌ها نیز هر روز خداوند را شکر کنید و به‌صورت مکتوب، آن را به اجرا در بیاورید تا اهداف و خواسته‌های شما به طور دقیق و مشخص برای شما روشن شوند و مسیر درست را بتوانید به‌راحتی تشخیص دهید و در آن گام بردارید.

چگونگی ساخت یک دفترچه شکرگزاری
چگونگی ساخت یک دفتر شکرگزاری

بررسی نکات مهم درباره دفترچه شکرگزاری

بعد از ساختن دفترچه شکرگزاری، لازم است که به یک سری نکات ویژه توجه کنید تا در نهایت از دفتر شکرگزاری بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. به‌عنوان‌مثال شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که دفتر شکرگزاری شما باید هر روز و همواره در کنار شما باشد تا هنگام انجام‌دادن تمرینات، این دفتر به‌راحتی در دسترس شما قرار بگیرد و شما سریعاً تمرینات خود را ثبت کنید و به تعویق نیندازید.

دومین نکته این است که شما هنگام نوشتن لیست شکرگزاری‌ باید تمرکز بالایی داشته باشید تا با تمرکز و کنترل کردن تفکر و احساسات خود، بتوانید ارتعاش مثبتی به سمت خواسته‌هایتان بفرستید تا سریعتر اتفاقات مثبت و آرزوهایتان برآورده و جذب شوند. سعی کنید با استفاده از این دفتر، شکرگزاری روزانه را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و با تکرار هر روزه آن، بهترین نتیجه را کسب کنید.

مهم‌ترین نکته که در پایان باید به شما بگوییم، این بوده که بهتر است اول صبح و بعد از بیدار شدن از خواب را برای نوشتن شکرگزاری و تمرینات آن انجام دهید. بهتر است در ابتدای کار، ساعت یا آلارم گوشی خود را بر روی یک تایم خاصی تنظیم کنید تا با یادآوری آلارم ساعت، تمریناتتان فراموش نشود و شکرگزاری روزانه به یک عادت تبدیل شود.

نکات کاربردی و مهم درباره دفترچه شکرگزاری
نکات کاربردی و مهم درباره دفترچه شکرگزاری

نتیجه‌گیری

در پایان این مطلب لازم است خدمتتان عرض کنیم که ما قصد داشتیم با ارائه این مقاله، قدم‌به‌قدم راه‌های ساختن یک دفترچه شکرگزاری را به شما، به طور کامل آموزش دهیم تا با درست کردن این دفترچه، بتوانید به طور روزانه شکرگزاری انجام دهید و با اجرای این تکنیک بی‌نظیر، به هر خواسته یا هدفی در زندگی دست یابید.

این دفترچه می‌تواند هر ظاهر یا شکلی داشته باشد؛ اما بهتر است یک دفترچه صد برگ را برای شکرگزاری‌های روزانه در نظر بگیرید تا فرصت بیشتری برای شکرگزاری داشته باشید. به‌طورکلی استفاده از این دفترچه و اجرای تکنیک شکرگزاری، ممکن است در نهایت در طول روز تنها نیم‌ ساعت از وقت شما را پر کند. شما می‌توانید این نیم ساعت مفید را جایگزین فرصت‌های مرده، مانند چک کردن فضای مجازی یا تماشا تلویزیون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.