صفر تا صد تست چاکرا، تنظیم چاکرا و باز کردن چاکراهای بدن

حرکت درخت برای باز شدن چاکرا ریشه و تست چاکرا

تست چاکرا یکی از تست‌های مهم برای بررسی انرژی و سلامت قسمت‌های مختلف بدن است. آیا شما تابه‌حال اصطلاح چاکرا را شنیده‌اید؟ یکی از اصطلاحات رایج در یوگا، پزشکی آیورودا و سایر شیوه‌های طب سنتی جامع چاکرا است. چاکراها برای سلامتی کل بدن حیاتی و مفید هستند. اما مشکلی که وجود دارد با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند.

اکثر مردم نمی‌توانند توضیح دقیقی برای چاکرا بدهند و نمی‌دانند چاکراها در کجای بدن قرار دارند یا اینکه چگونه بر جسم و روح ما تأثیر می‌گذارند. در این مقاله مقصود ما بررسی چاکراها و چگونگی ایجاد تعادل و باز کردن آن‌ها است.

آشنایی با چاکراها

مفهوم چاکرا در زبان سانسکریت چرخ یا همان دیسک است. چاکراها در واقع دریچه‌های انرژی بدن هستند. بیش از ۷۲۰۰۰ کانال پرانرژی در بدن وجود دارد. به گفته افرادی که چاکرا را تمرین می‌کنند انرژی در بدن مانند رگ‌هایی که خون را حمل می‌کنند است. این مسیرها انرژی را در سراسر وجود شما منتقل می‌کنند؛ لذا تنظیم چاکرا از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگرچه در بدن همه افراد بیش از ۱۰۰ چاکرا وجود دارد. اما هفت چاکرای اصلی از اهمیت بیشتری برخوردارند. این هفت چاکرا موردبحث هستند و تست چاکرا برای بررسی آنها انجام می‌شود.

تست چاکراهای مختلف در قسمت‌های مختلف بدن
چاکراهای مختلف در قسمت‌های مختلف بدن

بررسی هفت چاکرا اصلی بدن

• ریشه
• خاجی
• خورشیدی
• قلب
• گلو
• چشم سوم
• تاج

نقش چاکراها در بدن و مسدود شدن آنها

چاکراها نقش پررنگی در سلامتی و تعادل بدن ایفا می‌کنند. با استفاده از تست چاکرا می‌توانید از باز یا مسدود بودن چاکرا مطمئن شوید. در زیر قصد داریم انواع چاکرها را بررسی کنیم تا نقش آنها را در بدن شناسایی کنیم و ببینیم مسدود شدن آنها باعث چه بیماری‌هایی می‌شود.

نمایی از چاکراهای اصلی و مهم در بدن و تست چاکرا
نمایی از چاکراهای اصلی و مهم در بدن

چاکرا ریشه

محل این چاکرا ستون فقرات بوده و به رنگ قرمز است. با استفاده از این چاکرا شما به زمین متصل می‌شوید و می‌توانید در برابر چالش‌های مختلف از خود مقاومت نشان دهید. چاکرای ریشه مسئولیت حفظ امنیت و ثبات شما را به عهده دارد.

در صورت بسته بودن چاکرای ریشه، بیماری‌های جسمی مانند آرتروز، یبوست و مشکلات مثانه و روده بزرگ و هم چنین مشکلاتی مانند عدم امنیت در امور مالی به وجود می‌آید. حرکت پیشنهادی برای باز شدن چاکرای ریشه حرکت درخت یا حرکات ایجاد تعادل است که در زیر نشان‌داده‌شده است. تست چاکرا ریشه، می‌تواند این موضوع را بررسی کند که آیا نیاز به باز کردن چاکرا دارید یا خیر؟

حرکت درخت برای باز شدن چاکرا ریشه و تست چاکرا
حرکت درخت برای باز شدن چاکرا ریشه

بررسی چاکرا خاجی

محل قرارگیری چاکرای خاجی زیر ناف است و به رنگ نارنجی است. انرژی خلاق شما و مسائل جنسی به این چاکرا مربوط است. احساسات و عواطف شما در مقابل دیگران نیز بستگی به آن دارد.

از مشکلاتی که مسدود بودن این چاکرا برای ما ایجاد می‌کند عفونت دستگاه‌های ادراری، کمردرد و ناتوانی در بدن است. چاکرای موردنظر به احساس ارزشمند بودن، تمایلات و خلاقیت متصل است. حرکت مخصوص برای چاکرای جنسی حرکت پل است که برای تقویت آن بسیار فوق‌العاده است. شما با تست چاکرا خاجی می‌توانید از باز یا مسدود بودن چاکرا مطمئن شوید.

بررسی چاکرا خورشیدی

چاکرایی که با نام خورشید شناخته می‌شود جزء چاکراهای بدن است. محل قرارگیری آن معده است و به رنگ زرد است. عزت‌نفس و به خودت اعتماد داشتن و همچنین توانایی کنترل زندگی به چاکرای خورشیدی مربوط می‌شود. برای باز شدن چاکرای مسدود خورشیدی حرکت قایق یا مثلث بسیار مناسب است. تست چاکرا خورشیدی یکی از روش‌های بررسی آن است که سؤالاتی در حیطه عزت‌نفس از فرد پرسیده می‌شود.

تست چاکرا برای بررسی باز بودن آنها
تست چاکرا برای بررسی باز بودن آنها

بررسی چاکرای قلب

این چاکرا در قفسه سینه و نزدیک قلب شما واقع شده است و سبزرنگ است. باتوجه‌به محل قرارگیری آن مربوط به توانایی‌ها، دوست داشتن و ابراز محبت است.

درصورتی‌که چاکرای قلب مسدود شود انسان دچار مشکلاتی در حیطه سلامت جسمی، مشکلات قلبی، آسم و مشکلات وزنی می‌شود. این افراد همیشه دیگران را در اولویت قرار می‌دهند حتی تا جایی که به ضرر خودشان تمام می‌شود. توانایی ارتباط ما با دیگران مربوط به این چاکرا مربوط است و در صورت مسدود بودن فرد با مشکلاتی مانند احساس تنهایی، ناامنی و گوشه‌گیری مواجه می‌شود.

حرکت بازکننده چاکرای قلب حرکت شتر یا چرخ است که بسیار توصیه می‌شود. این حرکت باعث باز شدن سینه و شانه‌ها و بازوها می‌شود.

بررسی چاکرا گلو

همان‌طور که از نام آن پیداست این چاکرا در گلو واقع شده است و آبی‌رنگ است. اگر می‌توانیم با دیگران ارتباط کلامی برقرار کنیم به این چاکرا مربوط است. زمانی که دارای مشکلات کلامی و درد دندان‌ها و لثه‌ها هستید نشانگر مسدود شدن این چاکرا است. حرکت مناسبی که به باز کردن چاکرای گلو کمک می‌کند، گاوآهن و ماهی است. تست چاکرا خاجی یکی از روش‌های بررسی این چاکرا است.

چاکرای چشم سوم

محل قرارگیری این چاکرا در بین چشمان واقع شده است. رنگ آن نیلی مانند است. این چاکرا مخصوص قدرت تخیل شماست. همان‌طور که می‌دانید چشم سوم مسئولیت شهود را به عهده دارد. اگر شما دارای مشکلات معده سوءهاضمه و … هستید بدانید چاکرای چشم سوم شما بسته شده است.

چاکرای موردنظر در عزت‌نفس نیز نقش دارد. حرکت مناسب برای چشم سوم حرکاتی است که نشان‌دهنده اتصال بین بالاتنه و پایین تنه باشد. حرکاتی مانند folded eagle برای چشم سوم فوق‌العاده هستند.

بررسی چاکرا تاج

بالاترین قسمت سر محل چاکرای تاج است. رنگ آن سفیدرنگ یا بنفش مانند است. این چاکرا مربوط به ارتباطات معنوی شما با خود جهان و دیگران است. داشتن هدف در زندگی به چاکرای تاج مربوط است. در صورت انسداد این چاکرا با مشکلاتی مانند سردرد، مشکلات بینایی، تمرکز و شنوایی شخص را گرفتار می‌کند.

زمانی که فردی را مشاهده می‌کنید که واقعیت را نمی‌پذیرد و مشکل شهوت دارد، دچار انسداد این چاکرا است. از حرکات مناسب برای چاکرای تاج مسدود، حرکت جسد است که جزء حرکت‌های پایانی یوگا است. تست چاکرا حرکت تاج به بررسی سؤالاتی در حیطه ارتباطات می‌پردازد.

چگونگی باز کردن چاکراها

همان‌طور که در بالا بیان شد چاکراها در سلامتی انسان نقش اساسی دارند. در صورت مسدود بودن هرکدام از آنها مشکلات جسمی و رفتاری برای فرد پیش می‌آید. شما با استفاده از تست چاکرا می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. در زیر راه‌های بازکردن چاکراها را بیان می‌کنیم.

راه‌های باز کردن چاکراها

• انجام حرکات یوگا
• تمرین‌های تمرکز بر روی تنفس برای بالابردن جریان انرژی
• پاک‌سازی ذهن و روان
• هر چاکرا یکسری حالت‌های یوگا مخصوص به خود را دارد که جهت تنظیم دقیق به آنها نیاز داریم.

نتیجه‌گیری

چاکراها نقش مهمی در سلامتی و انرژی ما دارند. درصورتی‌که یکی از هفت چاکرا مسدود شوند فرد با مشکلات جسمی متفاوتی روبرو می‌شود. با استفاده از تست چاکرا می‌توانید از باز و بسته بودن چاکرا اطلاع پیدا کنید.

چاکراهای مهم در بدن که سلامتی ما به آنها وابسته است چاکرای ریشه، خاجی، خورشیدی، قلب، گلو، چشم سوم و تاج را می‌توان بیان کرد. درصورتی‌که هرکدام از این چاکراها مسدود شوند. مشکلات متعددی شخص را گرفتار می‌کند که این مشکلات شامل مشکلات جسمی و رفتاری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.