ترک اعتیاد به سیگار بصورت تضمینی با دوره های مراقبه ترک سیگار

با مراقبه ترک سیگار زندگی سالم را به خود هدیه دهید

در این مطلب قصد داریم درباره مراقبه ترک سیگار نکاتی را با شما در میان بگذاریم. سالانه بیش از ۵ میلیون نفر به دلیل استفاده مکرر از دخانیات کشته می‌شوند. آمار وحشتناکی است. بااین‌وجود هستند افراد یا گروه‌هایی که برای نجات این عزیزان تلاش می‌کنند. تلاش آن‌ها برای آن است که به این افراد کمک کرده تا سیگارکشیدن را ترک کنند یا میزان مصرف را کاهش دهند. شبکه‌های مغزی اغلب در هنگام استرس هورمون هوس را فعال می‌کنند.

حال به دلیل این که قصدِ ترک کردن دخانیات استرس‌زاست، شبکه‌های مغزی مربوط به هوس را فعال می‌کند و این عمل شجاعانه به شکست ‌می‌انجامد. برای نبرد با هوس‌های کثیفِ نَفس، ما به شما پکیج ترک اعتیاد به سیگار به‌صورت تضمینی با دوره‌های مراقبه ترک سیگار را پیشنهاد می‌دهیم.

چرا ترک سیگار دشوار است؟

همان‌طور که گفتیم اقدام به ترک، با فعال‌کردن هورمون‌های هوس، کار ما را سخت می‌کند. ما با این هورمون‌ها مقابله می‌کنیم و این نبردِ درونی، موجب استرس می‌شود و همین استرس عامل گرایش بیشتر ما به مواد مخدر از جمله سیگار است. دوره ترک سیگار ما قطعاً برای شما مفید خواهد بود. کارشناسان ما با علم به ترک سیگار با هیپنوتیزم، شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد.

به‌هرحال گفتیم که ترک مواد مخدر، خود باعث استرس شده که همین استرس ما را به سمت مواد مخدر می‌کشاند. دور باطلی که در آن گیر افتاده‌ایم. اگر دچار غم شدید، برای شما خبرهای خوبی داریم. تحقیقات نشان می‌دهد که دوره مراقبه ترک سیگار برای رهایی از این استرس به‌شدت تأثیرگذار است. برای مطالعه بیشتر درباره این موضوع، با ما همراه باشید.

با مراقبه ترک سیگار زندگی سالم را به خود هدیه دهید
با ترک سیگار زندگی سالم را به خود هدیه دهید

مراقبه چیست؟

مراقبه را می‌توان به‌عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی که برای افزایش تمرکز و آگاهی در نظر گرفته شده است تعریف کرد. مراقبه همچنین یک روش تغییر آگاهی است که می‌توان به‌وسیله آن، به شناخت بهتری از خود و بدن خود رسید. فواید این عمل طی مقالات علمی به اثبات رسیده است. یکی از فواید این موضوع کاهش استرس است.

شما باید بدانید که مدیتیشن هزاران سال در فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان انجام ‌شده و مختص به فرهنگ خاصی نیست. در ضمن تقریباً هر آئین، از جمله بودیسم، هندوئیسم، مسیحیت، یهودیت و اسلام سنت استفاده از شیوه‌های مراقبه را دارند.

در گذاشته از مدیتیشن برای اهداف مذهبی استفاده می‌شد اما امروزه بسیاری از افراد آن را در تمرینات روزانه خود قرار می‌دهند؛ بدون اینکه به اعتقادات یا رویه‌های مذهبی توجه نشان دهند. مهم‌ترین نکته این است که مراقبه می‌تواند به‌عنوان یک روش روان‌درمانی استفاده شود که ما در دوره‌های ترک اعتیاد به سیگار به‌صورت تضمینی با دوره‌های مراقبه از این خاصیت آن استفاده می‌کنیم.

مراقبه ترک اعتیاد، افزایش تمرکز و آگاهی
مراقبه، افزایش تمرکز و آگاهی

تأثیر مراقبه بر ترک اعتیاد

در سال‌های اخیر آزمایش جالبی صورت‌گرفته است. شرح آزمایش بدین صورت است که محققان، افراد معتاد به سیگار که در حین ترک، علاقه‌مند به کاهش استرس بودند را استخدام کردند. سپس به طور تصادفی به گروهی از آن‌ها مراقبه ترک سیگار را آموزش دادند. در بین افراد دارای اعتیاد به سیگار، کسانی که به مدت دوهفته، به میزانِ پنج ساعت مراقبه کرده بودند کاهش قابل‌توجهی در سیگار کشیدنشان ثبت شد.

این کاهش چیزی حدود شصت درصد بود! در ابتدا ممکن است که این عدد برای شما باورکردنی نباشد. محققان در ادامه به اسکن مغزی افراد دارای اعتیاد پرداختند. این اسکن نشان داد که مراقبه با فعال‌کردن قشر جلویی مغز، جایی که خودکنترلی افراد وجود دارد، استرس آن‌ها را کاهش داده و در این نبر طاقت‌فرسا موفقشان می‌کند. در یک‌ کلام این نتایج نشان می‌دهد که آموزش مراقبه حتی به‌صورت مختصر باعث بهبود ظرفیت خودکنترلی و کاهش سیگار می‌شود.

متخصصان ما آماده‌اند که به شما در ترک اعتیاد با آموزش دوره‌های مراقبه ترک سیگار یاری برسانند. علاوه بر این، آن‌ها با تکنیک هیپنوتیزم ترک اعتیاد آشنا هستند. این امر که نوعی خواب مصنوعی است، به ناخودآگاه شما نفوذ کرده و نیاز کاذب شما را به این غولِ کشنده از بین می‌برد.

در هیپنوتیزم ترک اعتیاد با امکانات متعددی که علم روانکاوی در اختیار متخصصان ما گذاشته از جمله انواع موسیقی، تصاویر تداعی‌گر و… به ناخودآگاهتان نفوذ خواهیم کرد. در این روش شما به ریشه علل سیگار کشیدنتان دسترسی پیدا می‌کنید و با خشکاندن این ریشه، به‌سادگی خود را از این دام هولناک برهانید.

نابودگر نیاز کاذب به مراقبه ترک سیگار
نابودگر نیاز کاذب به سیگار

فواید مضاعف مراقبه برای ترک سیگار

مراقبه علاوه بر موارد فوق، فواید دیگری نیز دارد. همان‌طور که ما مراقبه را تمرین می‌کنیم، می‌توانیم تجربیات خود را طبقه‌بندی کرده و زندگی جدیدی برای خود تصور کنیم. مراقبه نه‌تنها به ترک اعتیاد به سیگار کمک می‌کند بلکه ما را برای زندگی پس از ترک نیز آماده می‌کند. مراقبه ما را به آرامش دعوت می‌کند و این آرامش، پرخاشِ زمان ترک را از بین می‌برد. این تغییر خلق‌وخو به ما در برقراری ارتباط با دیگران کمک می‌کند. علاوه‌برآن باعث تطبیق رفتار خود با دنیای اطراف می شود.

یکی دیگر از مصائب ترک سیگار، مشکل خواب است. آرامشی که مراقبه برای شما به ارمغان می‌آورد، باعث بهبود کیفیت خواب شما خواهد شد. به صورتی که خوابی عمیق و کامل را تجربه خواهید کرد؛ بنابراین می‌توان ادعا کرد که مراقبه، یکی از بهترین یاری‌رسان‌های شما برای رهایی از چنگِ این دیوِ سفیدِ دودزا است! فقط کافی است که از دوره تضمینی ما برای مراقبه ترک سیگار استفاده کنید.

مراقبه ترک سیگار، بهبود کیفیت زندگی
مراقبه، بهبود کیفیت زندگی

جمع‌بندی

با مراقبه ترک سیگار شما می‌توانید به آسان‌ترین وجه ممکن از دست این غول بی‌شاخ‌ودم رهایی یابید. سیگار مشکلات زیادی را برای ما به همراه دارد. از انزوا گرفته تا مشکلات جسمی و جنسی. این مشکلات آن‌چنان‌اند که بارهاوبارها به رهایی از شر این معضل فکر می‌کنیم امّا شوربختانه حصول این امر بسیار سخت است.

یکی از بهترین روش برای رهایی از دام این دیوِ پلید مراقبه به‌منظور ترک سیگار است. همکاران ما به شما انواع تکنیک‌های مراقبه را آموزش خواهند داد تا بتوانید با کمترین دشواری هوس‌های خود را کنترل کنید و دیگر سمت سیگار نروید.

مراقبه یکی از تکنیک‌های رهایی‌بخش است. مراقبه آن است که شما بتوانید کنترل ذهن و جسم خود را به دست بگیرید و از ناملایمات دوری کنید. مراقبه ترک سیگار از زیرمجموعه‌های مراقبه است که نه‌تنها به ترک سیگار شما کمک می‌کند، بلکه دوران پس از ترک شما را نیز غنی‌تر خواهد کرد. امیدوارم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.